saker att se fram emot - tidningsmedverkan, systerträff och loppisplaner

Gissa vad? Min Harry Potter-gran ska vara med i Estrid Magazine! Så roligt! Jag ser fram emot att se vad dom skriver ihop, jag bombarderade dom med text om min gran och om pyntet och om hur jag skapat det, så jag hoppas att dom kan få till något läsbart av det!
 
 
På fredag ska jag träffa Suss och Vincent i stan, jag ser fram emot det hundra gånger mer än vad jag ser fram emot julafton (särskilt som att jag inte funderar speciellt mycket på julafton, och inte räknar ner tiden dit överhuvudtaget - för mig är det bara en dag som andra). Så synd att vi träffas alldeles för sällan, särskilt med tanke på att det faktiskt inte är mer än 8,5 mil dit. Dom gånger det blir av, så blir det desto trevligare, förstås!
 
En helt annan sak, som jag kom på sent i höstas, när snön redan börjat komma - jag ska fixa loppis i sommar, tror jag! Jag har ett litet utedass, som jag tänkt göra om till hönshus, men jag vet inte när det kommer att bli av - det måste isoleras och dras in el och sättas upp hönsgård, en massa jobb, en massa pengar. Tills dess, så kom jag på - varför inte sätta upp hyllor på väggarna, och skaffa mig Sveriges minsta loppis? Loppis på dasset blir ett bra namn, lätt att komma ihåg! I vinter kommer jag sålunda inte att köra grejer till Röda Korset eller tippen, utan jag kommer att spara dom i förrådet - ska jag ha en loppis, även om det är en pytteliten loppis, så behövs det grejer att sälja! Det är också en bra anledning till att gå på loppis - hittar jag något fint och billigt, även om det inte funkar hemma hos mig, så kan jag slå till ändå, för det behövs grejer att sälja! Bara det hittar hit några köpare så! Men det underlättar att ha en lokal för loppisen, då är det bara att sätta upp en öppetskylt när jag är hemma!
 

Kommentera här: