önskelista - harry potter och mumin, ouija och tarot, och en hälsosam dos svart!

En traditionsenlig önskelista måste förstås skrivas lagom innan jul, och idag, med 19 dagar till julafton, känns lagom. Tycker nån att jag önskat för lite saker, så finns en hel önskelistekategori, precis allting där skulle jag förstås bli glad för!
 
Jag har inte stickat mycket dom senaste månaderna, i princip bara Harry Potter-pynt till min gran, och två par påbörjade sockar, men om jag hade garn till en kofta med inspiration från Hogwarts klädnader, så skulle sticklusten alldeles säkert komma tillbaks! Jag har samlat mönsterinspiration, med lite pill och fix från min sida, så borde själva utförandet inte vara speciellt komplicerad - svart, spetsig luva, ärmar som är vidare nertill, inga knappar... Bara garn som fattas! Svart, lagomt tjockt, lagomt mjukt, lagomt billigt... Borde inte vara omöjligt!
 
 
 
Jag har broderat ett ouijabräde, jag har miniminibräden som ska bli smycken av något slag, och jag har en kudde med ouijamotiv, men jag har inget ouijabräde. Jag målade ett förra veckan, men det har jag gett bort (ni får se när mottagaren fått det!), och visst kunde jag måla ett till mig själv också. Men ännu hellre skulle jag vilja ha dom här två - helt fantastiska! Klicka på bilderna om ni vill köpa dom till mig! ^_^
 
 
 
Jag har sålt nästan halva min tarot-/orakelkortssamling, men det finns ändå några tarot-/orakelkortlekar som jag hemskt gärna vill ha, dom här två är nog längst upp på listan! Klicka på bilderna för länk till butikerna!
 
 
 
Harry Potter (liksom Alice i Underlandet) är rena drömmen för en samlare - det finns många utgåvor, den ena finare än den andra! En serie som jag hemskt gärna vill ha, är den illustrerade utgåvan, en annan utgåva på önskelistan är Hufflepuff-utgåvan (både inbunden och i pocket ). Eller den här lyxvarianten!
 
En annan Harry Potter-sak på önskelistan, är julsakerna från Primark! Jag fick två kulor av Audrey, och dom är så fina, att dom gav mersmak! På Primark är dom inte alls dyra, men tyvärr är det långt till närmsta... På ebay blir dom genast dyrare...
 
Svarta klänningar skulle jag gärna vilja ha fler av, jag "behöver" inte många till, bara så att jag inte behöver använda samma 2-3 klänningar precis hela tiden. Indiska har mycket fint, likaså H&M (å, den här! och den! ♥!), och på loppis kan man förstås alltid fynda!
Jag har flera par vinterskor, men eftersom jag inte varit speciellt förtjust i svarta skor förrän nu, så har jag knappt några. Jag skulle vilja ha ett par svarta pälsiga stövlar (jag har ett par beiga redan, men som sagt - vill ha svarta också), eller rentav ett par svarta snowboots om jag inte hittar pälsstövlar. Av samma orsak som jag inte har svarta skor, har jag inte heller knappt några svarta väskor. Det saknar jag också nu! Högst upp på listan står en väska i samma stil som på bilden - mjuk och säckig, inte för liten, inte för stor. Borde helt klart gå att hitta, tycker jag!
 
Jag har en hel del smycken, men hittar ändå inte något jag är på humör att använda. Jag skulle vilja ha mera "häxiga" smycken, tänk ockulta symboler, ben och skallar (gärna djurskelett, en fågelskalle tex är finare och känns personligare än en dödskalle), silver och svart... Tänk en häxa tagen direkt ur alla fördomar, i sin boning i skogen, behängd med magiska smycken - då hamnar ni inte helt fel!
 
Jag har redan pratat om muminteer häromdagen, men det tål att upprepas - det finns så många goda sorter i så fina förpackningar, så såna önskas förstås också! Är en både en te- och en muminafficionado, så är en! Och dom japanska muminmuggarna! Jag har sålt hela min samling muminmuggar, och törs knappt titta på dom nya som kommer. Dom japanska muggarna känns trygga att tråna efter, för risken att jag ska köpa såna är rätt liten!
 
Mera Mumin - jag tror inte att en Mumin Tarot finns på riktigt, men om den fanns, så skulle den förstås finnas långt uppe på önskelistan! (Även om den kunde göras betydligt finare än ovan...) Men Muminböckerna önskar jag, jag har bara en, Det osynliga barnet (även om jag har två utgåvor av den), och önskar mig hela serien. Liksom med Harry Potter, så kan jag inte begripa att jag inte har alla böcker sedan åratal tillbaka!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: