drömbokhyllan

Jag vet inte hur det hände, men (som gårdagens inlägg antyder) jag har snöat in på böcker igen, mer än vanligt alltså! För att vara mer exakt, så har jag snöat in på gamla böcker - mer än vanligt, alltså! På sätt och vis, så är det tur i oturen att det är svårt att hitta gamla fina böcker, det begränsar skadeverkan! Samtidigt - jag vill gärna hitta några nya gamla böcker, och då är det förstås synd att det är svårt att hitta dom. Vi har ett litet antikvariat i Strömsund, det är något av en officiell hemlighet, jag bodde i Ström i flera år innan jag hittade den, och då var det enbart tack vare ett tips. Mina finaste böcker har jag hittat där, och jag skulle säkert kunna hitta några till. Förhoppningsvis! Å andra sidan - är böckerna extra fina, så kostar dom förstås lite mer, och plånboken är väldigt tom nu, så jag försöker att inte ens tänka tanken att gå dit och titta! Det jag drömmer om, är en boksamling som den här, jag hittade nyss videon på youtube, och jäklar i min lilla låda, vilka fina böcker! Grön av avund är bara förnamnet! Jag önskar (som så många gånger förut!) att jag kunde åka på loppisresa till USA - dom har alla dom saker jag tycker om, men som jag har svårt att hitta här - julpynt, glas och porslin, böcker, kläder, smycken, möbler, tyger... Gillar en gamla saker, så är USA drömlandet! Lite märkligt egentligen, med tanke på hur ungt landet är!
 
 
Förresten - i det här hemmet så trånar jag inte bara efter böckerna, alltihopa ser hur fint ut som helst! I slutet på videon så lovar hon att filma hela lägenheten, så jag ska ta en kik nu, och se ifall hon lagt upp någon sån video! Hon skulle också göra en video där hon visar bokframsidor också, den vill jag också se!
 

Kommentera här: