det är alltid tedags, bara en har något att dricka teet i!

Förra veckan råkade jag slå sönder min favoritmugg, så jag är härmed på jakt efter en ny. Inte för att jag inte har muggar, utan för att ingen av dom jag redan har har precis rätt egenskaper - den ska vara lagomt stor, den ska hålla värmen länge, vara skön att hålla i, vara god att dricka ur, och vara fin att se på. Det muggar ofta fallerar på, är att dom inte håller värmen (= dom är ofta för vida upptill) och att dom inte är sköna att hålla i (= handtaget är oftast för litet). Jag hittar många muggar som jag gärna vill ha, däremot är det svårare att hitta en passande mugg, som är fin, och som har ett lämpligt pris - det gäller helt enkelt att spana lite extra på muggar på loppisar framöver!
 
På nätet hittar jag förstås massor av önskemuggar (men jag köper nog helst irl, så att jag kan hålla dom och känna på dom och kolla storleken, sånt som är svårt att göra när en köper på nätet), eftersom jag är lite Alice i Underlandet-insnöad just för tillfället, så tänkte jag dela med mig av lite Alice-muggar som är väl värda att önska sig - åtminstone har dom inga problem att passa in i "fin att titta på"-kategorin!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dom två nedersta är från Disney Store, dom andra är från etsy. En del kan jag säga på en gång att dom bara är ögongodis - för små, eller för vida. Den nedersta är den som ser mest lovande ut, om den är såpass stor som den ser ut att vara. Är det någon som vet om det finns någon Disney Store i Sverige? För det är helt hopplöst att bara titta på en bild på datorn, den ser som sagt lovande ut, men kan vara alldeles för liten i verkligheten. En hög med fina koppar och muggar med Alice-motiv finns det i alla fall, jag har många fler på min Alice-anslagstavla på Pinterest, där har jag massor av muggar, och böcker, och tårtor, och smycken, och dekorationer, och tekannor, och mycket mycket mer! Allt Alice förstås!
 
ETA: Jag hittade åtminstone en svensk Disney Store på nätet! Och det finns visst en Disney Store i Mall of Scandinavia i Stockholm också - ett besök där skrivs härmed upp på listan för nästa gång jag åker till Nynäshamn! (Vilket tyvärr lär dröja...)
 

Kommentarer:

1 jessicapersikan.blogg.se:

Det finns en Disney butik i Mall of Scandinavia i Solna. Nästa gång jag är där kan jag kolla in deras muggar.😊😊

Svar: jag blev avbruten mitt i meningen, malin med familj klev in genom dörren. jag såg det jag också, du får gärna kika!
Miss Kitten Heart

2 Angelica Wåhlin:

Oj, vilka fina!

Svar: Visst? 😍
Miss Kitten Heart

3 mammatillmirakel.blogg.se:

Åhh älskar temuggar! Helst ska dom vara stora och rymma mycket te :) kram

Svar: lagom är mitt nyckelord! dom ska rymma mycket te, men inte så mycket att det hinner bli kallt! till frukost fyller jag en kanna med te, och ställer den på en värmehållare, då kan jag fylla på när teet kallnar. helt perfekt!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: