the best laid plans of men...

Ibland blir det inte riktigt som en planerar... Mina planer för dagen involverade gräsklippning, men så blev det inte. Jag ramlade i trappan och slog i foten, men det var inte det som gjorde att det sket sig - det var helt enkelt slut på bensin i klipparen, och jag kan inte köpa mer. Ingen gräsklippning varken idag eller imorgon, alltså, alla loppisbesökare som jag hoppas dyker upp får helt enkelt överleva en oklippt gräsmatta! Däremot så grävde jag bort högen med grässvål som legat sedan förra sommaren, och medan jag grävde bort den, så grävde jag ut köksträdgårdslandet lite också, och så flyttade jag ut gräslöken. Det gick betydligt fortare än jag trodde att växa ur köksträdgården... Förra året missade jag också att flytta en rabarbertuva, och den har helt tagit över, så den ska också flyttas. Planen är att skörda en massa rabarber och stoppa in i frysen, och så flytta plantan sedan, så finns det mera plats för jordgubbar. Slutmålet är att hela framsidan ska vara en stor köksträdgård, men den växer lite i taget, det är ingen större brådska.
 
Jag började faktiskt på ännu en sak som jag tänkt göra länge - projekt adventsgran. Japp, det är granen från i julas, den står fortfarande kvar, numera utan ett enda barr. Jag gillar faktiskt hur den ser ut, men ville piffa till den litegrann - knips knips med sekatören, och grenarna är bara stumpar nu. Jag sprejade svart färg så långt det räckte, jag måste köpa en till sprejburk, för planen är att hela granen blir svart. Min inspiration är Tim Burton, jag får se hur nära jag kommer. För full effekt måste jag vänta tills i vinter, när jag fått upp belysning i min ganska sparsmakade gran.
 
Nej, min smak är inte gemene mans smak. Nej, det bekymrar mig inte ett dugg.
 

Kommentera här: