målarmåndag - ATCs

Egentligen hade jag tänkt visa lite ommålade isfolketböcker i nästa målarmåndag, men jag har inte tagit fram kameran, så det finns inga bilder på dom. Däremot har jag några färdiga ATC-kort, så det blir en snabb målarmåndag ändå:
 
  
Först två ATCs med tema grekisk mytologi. Överst en väldigt ungdomlig Kerberos, den trehövdade hunden som vaktar dödsriket. Nederst Pythia, oraklet i Delphi, som satt i Apollos tempel och förutspådde framtiden.
 
Utanför templet stod det, på grekiska förstås, "Känn dig själv", så det ville jag ha med på kortet.
 
 
Nästa kort är ett försök till att måla av Jokern från Suicide Squad. Jag är inget vidare på likhet, inte heller på män, men när man ser min referens och min tolkning sida vid sida, så går det att hitta lite likhet i alla fall. Om inte annat, så känns han igen på sitt gröna hår och sina tatueringar...
 
En annan jämförelse, sida vid sida - jag håller i ett Fave artist PAT, ett swap där vi antingen ska kopiera en konstnär, eller måla nånting i konstnärens stil. Jag väljer alltid att kopiera, jag tycker att det ger mig mycket, genom att kopiera olika konstverk i olika stilar, så utvecklar jag min egen konst också. Här har jag målat av en bild av Ryota Murayama, till vänster är alltså min tolkning, till höger är originalet.
 
Jag har en massa fler ATC-kort påbörjade, så det kommer att bli mera sånt framöver. Det gäller bara att bestämma i vilken ände jag ska börja måla - det är så många, att det känns lite överväldigande...
 

Kommentarer:

1 Norrsken Emma:

ha en toppen dag =)

Kommentera här: