halloweendrömmer

Jag försöker blanda upp alla juldekorationsvideos jag tittar på med halloweendekorationsvideos, dom känns lite rimligare tidsmässigt. Dessutom - jag tror att universum börjar vara redo för Halloween också! Jag har aldrig förut sett fladdermöss här uppe (däremot såg jag dom ibland när jag bodde i Nynäshamn), nu har jag sett en fladdermus två kvällar i rad. En rätt närgången fladdermus dessutom - den tar ett varv eller två runt mitt huvud, bara ett par meter bort, innan den flyger iväg. Jag känner mig förstås hedrad, som sig bör, men är också orolig - jag hoppas att den håller sig längre bort från katterna än vad den gör från mig, jag vill inte att den ska bli uppäten!
 
Halloween ja - numera finns det ju dekorationer att hitta i affärerna (Dollar Store brukar ha en hel del), men jag känner mig rätt begränsad ändå. Den sortens Halloweenpynt jag helst vill ha, den sorten har jag aldrig sett här, jag gillar allra mest Halloween med vintagekänsla, eller med Tim Burton-känsla. Här i Sverige satsas det främst på skräck - avhuggna kroppsdelar, monster, skelett och gravstenar, med en pumpa här och där. Om jag ska dekorera som jag vill, så gäller det att antingen importera dekorationer, eller att göra själv.
 
Här är fyra korta videos som är bra exempel på hur jag vill dekorera till Halloween, dom är från samma hem, dels från 2015, dels från 2016, och dom får mig att bli grön av avund, och vill-ha-tarmen skriker i högan sky!
 
 
 
 
 

Kommentera här: