fina grejer som gör mig glad!

Jag har nämnt det mer än en gång - jag håller i en swap på iatcs, där temat är "ATCs outside the box". Den enda regeln med ATCs (eller Artist Trading Cards) är storleken, 2.5"x3.5" (eller ca 6,5x9 cm), och i regel ska dom kunna passa in i en därtill ämnad plastficka. Den här swappen är i princip tvärtom - vi utgick från grundmåttet, men sen var det fritt fram att göra korten längre, bredare, tjockare, mer dekorerade... Jag gjorde ett helt gäng ATCs i den andan i början på sommaren, dom andra har använt sommaren till att göra egna varianter på ATCs utanför ramarna, och nu har jag en hög som ska delas upp och sedan skickas ut till deltagarna (det är alltså det som kallas för swap), jag tänkte ta en bild och visa när jag ska dela upp dom. Det sista paketet hade en massa mer än bara ATCs till swappen, hon skickade också kort till ett byte vi gör på sidan av (jag ska skicka den här tavlan till henne), och sen fyllde hon upp lådan med saker hon trodde att jag skulle tycka om.
 
Hon hade helt rätt, det var så mycket fint, och roligt, och användbart!
 
Kartongbiten i bakgrunden är en board book, den är alltså till för att måla på sidorna, och sedan binda ihop dom till en liten bok med dom medföljande metallringarna. En liten julgran (perfekt, jag har använt upp en hel del av dom jag köpte i julas), en halloweenpumpa i trä (ska bara bestämma mig för hur den ska dekoreras), stickers med vintagekänsla, och bokmärken i form av färgglada pilar.
 
Stickers med köksmotiv, och längst fram (lite svårt att se) ligger ett ark silkespapper som hon har tryckt själv. Det är betydligt färgstarkare i verkligheten, men blev lite urlakat på bild.
 
Te (alltid roligt att prova sorter som inte finns här!) och ett litet skelett.
 
Och grädden på moset - en helt fantastisk liten trätiger, och två parfymflaskor i form av pudlar. Jag har faktiskt kollat på etsy efter såna här, så jag blev otroligt glad!
 
 
Både pudlarna och tigern har flyttat in i vardagsrummet, ovanpå mitt garn- och tygskåp. Vad är det förresten man brukar säga, tre stycken av en sak, och man har en samling? Jag har inte jättemånga gamla pudlar, men definitivt mer än tre, så jag samlar visst på vintagepudlar... Inte helt oväntat kanske... =^_^=
 
Å, ett annat förresten, apropå konstkompisar - en annan av mina mail art-vänner kommer och hälsar på i slutet av året, det ser jag fram emot!
 
 
 

Kommentera här: