drabbad av jullängtan deluxe

Jullängtan har faktiskt hållit sig stången länge i år, nu är det bara fyra månader kvar, och nu känns det nästan legitimt att längta efter snö och julpynt och lussebullar och vörtbröd och apelsiner! Dessutom, jag får finbesök från Kanada i slutet av november, då känns det ännu roligare med att börja julpynta, och att ha juliga svenska godsaker hemma (lussebullar! pepparkakor! glögg! tunnbröd! vörtbröd!). Dessutom igen, månadens tema hos Monthly Makers är kläder, och eftersom sockar är kläder, så håller jag på att sticka minisockar för allt vad tygen håller - jag måste sätta fart om jag ska ha pynt nog till en hel Harry Potter-gran! Alltså, alldeles full av jullängtan, så sitter jag och stickar små små sockar (som ska bli en girlang i granen) och tittar på juliga videos på youtube. Jag har faktiskt glögg kvar sedan i julas, inte mindre än tre sorter, likaså har jag kvar Brunkullans julte - jag ska koka makaroner till lunch (japp, flådigt värre), sen blir det nog lite glögg också. Eller julte. Eller glögg.
 
 

Kommentera här: