radiostyrda plommon

Igår fick jag väldigt trevlig post - ett par örhängen jag beställt av Fru Pyssel. Hon tillverkar och säljer smycken av pärlplattepärlor, med motiv från tex tv-spel. När jag såg hennes fina alster på fb, så kom jag att tänka på att jag sett radiostyrda plommon (eller dirigible plums) gjorda av pärlor, och såna ville jag gärna ha. Som tur för mig så var det inga problem - hon gjorde gärna ett par till mig. Billiga var dom också - 50 kr inklusive porto. Ett riktigt fyndpris för något så välgjort och fint!
 
Dom är alltså gjorda av minirörpärlor, och på en sån liten yta, så har hon fått in så mycket liv och färgskiftningar - hade jag gjort ett försök själv, så hade jag förmodligen bara gjort dom gröna, röda och vita helt enkelt. Jag är som sagt så himla nöjd!
 
Radiostyrda plommon förresten (dom kallas radiostyrda rädisor i böckerna) hittar en förstås i Harry Potter-böckerna, Luna Lovegood har såna som örhängen. Klart jag också vill ha såna örhängen!
 

Kommentarer:

1 Annica (aka Fru Pyssel):

Himla kul att du blev nöjd och gillade dom :) Har numera en sida på Facebook där man även kan beställa grejer från mig :)

Svar: japp, jättenöjd! jag tror faktiskt att jag redan gillar din facebooksida! ^_^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: