fredagsfavoriter - sött som socker fast utan

När jag stod och gjorde chokladchiapudding i förrgår, så kom jag att tänka på hur trevligt det skulle vara att äta efterrätter och fikabröd som frukost, men utan att behöva fundera över innehåll och näringsvärde. Hälsosammare varianter på sånt som annars är onyttigt, alltså. Pinterest är alltid min bästa vän när jag vill bli lite klokare, eller inspirerad, eller behöver recept och beskrivningar och sånt, självklart så finns det en massa fikafrukostalternativ också! Allt jag tipsar om idag, är veganskt och utan tillsatt socker, jag har inte testat recepten själv, men planerar att göra det när jag har lite mer mat i skåpen. Skulle någon komma och knacka på med något av det här i näven, så skulle jag absolut inte tacka nej... Är det någon som har egna bra alternativ, så lämna gärna en kommentar - ju fler valmöjligheter, desto bättre!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: