fredagsfavoriter - lev med konst och ät pizza

Det blir bara två favoriter idag, ett bloggtips och en god middag. Håll till godo! 
 
 Idag påminde jag mig själv om en favoritblogg som blivit lite bortglömd (många favoriter har blivit bortglömda, särskilt senaste året, särskilt konstnärliga), Wonderstrange, som bland annat bjuder på en av mina absoluta favoritserier i bloggvärlden - Living with art. Det allra vanligaste är ju att hänga konst på väggen, aka tavlor, men man kan göra konst av det mesta. Ann är otroligt kreativ, och förvandlar allting som hon får tag på till konstverk, och hennes hus är fyllt med konst, precis överallt. Hur häftigt som helst, och hur inspirerande som helst! Jag tycker att det är extra roligt att få titta in i hennes hus, för det är inte bara Anns egna konstverk, utan det är konstverk från vänner och bekanta från mail art-forum också - faktum är, att tittar man noga, så kan man se verk av mig också. Och apropå verk av mig, så har jag faktiskt bidragit med innehåll till Living with art också!
 
Jag hade tur och blev bjuden på pizza till middag - definitivt en av den här fredagens höjdpunkter! Pizzan veganiserades genom att utesluta osten och ta extra grönsaker. Gott!
 

Kommentarer:

1 Mie Evnice:

Åh vad sugen jag blev på pizza nu!

Svar: Jag har längtat efter pizza länge, så den satt väldigt bra! ❤
Miss Kitten Heart

Kommentera här: