från 70-talsrött till 50-talsrosa - kryddburksmakeover

Tidigare i vintras (redan i höstas rentav?) så köpte jag tio röda kryddburkar på etsy. Jättesnygga! Men - redan när jag fick hem dom, så var jag lite fundersam på färgen. Rött är inte riktigt min färg (även om jag börjar ha mer och mer röda kläder), jag har inte speciellt mycket rött hemma, så självfallet började jag fundera på vilken färg jag ville måla dom i. Innan jag tapetserade skafferiet, så skulle jag ha sprejat dom gula, och det hade blivit supersnyggt. Vitt eller svart hade också varit fint, eller att blanda färgerna - grönt, blått, turkos, lila till exempel, eller orange, gul, rosa. Med tanke på hur galen jag har varit i rosa på sista tiden, och sålunda alla nyanser av rosa jag har på sprejfärg, så fastnade jag till slut för ljusrosa, och jag blev jättenöjd! När burkarna var röda, så kändes dom mera 70-tal, nu när dom är ljusrosa så är intrycket betydligt mer 50-tal. När burkarna var röda, så gjorde jag svarta dymoetiketter till dom, för dymoetiketter är bland det snyggaste jag vet - både klassiskt, retro och stilrent, det blir vad man vill av dom. Nu ville jag fortfarande ha etiketter på burkarna, jag funderade i ungefär en halv sekund på nånting annat än dymo, lite längre tid tog det att välja mellan svarta eller neonfärgade dymoetiketter. Som ni ser på bilderna, så blev det neonfärgade - jag tycker att det passar himla bra till färgen!
 
 
Jag blev så nöjd! Burkarna passar jättebra i sin nya klädnad, och dom passar jättebra in i skafferiet. Något större värde har var det nog inte innan (bland annat så är det en spricka i åtminstone ett lock), så det har jag inte oroat mig över det minsta. För mig personligen så höjdes däremot värdet, för jag tycker ännu mer om dom. I mitt hus, så räknas känslomässiga värden hundra gånger högre än ekonomiska!
 

Kommentera här: