en god påsk

Dom flesta högtider spenderar jag på egen hand, det är ingen större skillnad på helg och söcken, var dag är den andra lik. I påsk kom jag att tänka på att fler än jag sitter hemma, och bjöd hem Birgitta på mat. Ingen avancerad eller dyr mat (falafel, rotsaker i ugnen och tomatsås, och halloncobbler med vaniljsås till efterrätt), men gott, och trevligt med sällskap! Vi avslutade med en promenad på flygfältet, där Alice kan springa lös. En jättetrevlig dag!
 
På förmiddagen gjorde jag hallonscones, vanliga scones med hallon i, och det kommer jag att göra fler gånger. Väldigt gott! 
 
Förresten, jag tror ju på att universum ger en vad man behöver, bara man är öppen för det. När jag gjorde sconsen så kom jag på att jag hade slut på bakpulver (funkar som tur är med bikarbonat). När Birgitta kom så hade hon med sig ett par skafferiutrensningar, bland annat bakpulver. Tack universum, och tack Birgitta! 
 

Kommentera här: