tarotkort - king and queen of cups

Nu börjar det bli ett tag sedan jag gjorde klart mina tarotkort för den här omgången av min tarotswap, och jag har fortfarande inte visat dom. Det är på tiden, tycker jag!
 
Den här gången började vi med bägarsviten, och jag var snabb och högg kungen och drottningen - jag fick på en gång idéer, väldigt bokstavliga idéer som synes. Korten var väldigt tröga att göra, jag fick inte alls till dom som jag ville, det är tyvärr en bieffekt av att tappa målarlusten. Innan jag fortsätter med nästa omgång av swappen, så ska jag ha mina kort målade först, så att jag målar dom när lusten finns där, och inte när jag måste.
 
Och såhär ser den här omgångens alla kort ut tillsammans - åtta färdiga bägarkort gör att det är sex kvar. Ja, och så stav-, mynt- och svärd-sviterna förstås. Vi närmar oss inte slutet riktigt än...
 

Kommentera här: