smått och gott och nyttigt

Jag har påbörjat en playlist på youtube, good food, där tanken är att jag ska kunna hitta inspiration till mat efter operationen. Just nu är det bara fyra videos, och maten är vegansk. Det får den gärna vara för mig, men jag är inte alls vegan, inte ens helt vegetarian, så det blir säkert annat också på listan.
 
 
Annars har jag just kommit in, jag har slagit tre flugor i en smäll. Ja, fyra egentligen: Jag har klippt gräset, och det var VÄLDIGT behövligt, det är minst två månader sen sist (kort gräs är ingen prioritering i mitt liv), sen gav det ju en timmes rörelse för mig också. Sen klippte jag gräset i bara behån (typ sportbehå, så inte speciellt avslöjande, men ändå), otroligt befriande, jag har inte varit så avklädd på överkroppen på många många år, årtionden nästan, och det kändes absolut ok, trots att det åkte förbi folk. Och till sist, så tog jag med Alice ut en stund, så hon fick rejsa runt, det gick mycket fortare när gräset är kort!
 

Kommentera här: