meningen med livet/dag 10

Nördar, geeks, folk som läser, annat folk, vet vad som är meningen med livet - 42. På vilket sätt och i vilket sammanhang 42 är meningen med livet, det vet jag inte, men jag tar det till mig ändå - 42 är meningen med livet. Det lovar gott för kommande år! Jag vet att mitt liv kommer att bli annorlunda, men på vilket sätt (utom att jag kommer att väga mindre), det vet jag inte. Bra sätt hoppas jag förstås på!
 
Annars är det dag 10 av 29 dagar på LCD (low calory diet, 800 kcal om dagen), jag börjar vara less, men samtidigt - snart har halva tiden gått, och numera har jag massor av smaker på shakes, puddingar och varma soppor, och det gläder jag mig mycket åt. Igår kom ju en del, idag kom ännu mer - provsmaker från Allevo, pulverpåsar och färdigblandade flaskor från ett par av tjejerna i GBP-gruppen på fb, och så kom paketet jag beställde i söndags också - är helt fantastiskt skönt att inte behöva fundera på hur jag ska få ihop kalorierna, nu har jag soppa så att det räcker och blir över. Dessutom har flera lovat att sända pulverpåsar, så det kan dyka upp betydligt mer. Men det som inte går åt nu, blir bra att ha sen - är ett bra, lättsamt mellanmål efter operationen, eller rentav en måltid om jag får svårt att äta (en del får det).
 
Jag beställde också te, ingen av sorterna hade jag testat förut. Yogite är en gammal favorit, och chokladmint är en favoritsmak, så den var jag förstås tvungen att köpa. Dom andra påminner mycket om yogite, både sak, förpackning, filosofi, men är mycket billigare. Jag provade den blå nu, med lakrits, mint och lavendel, och den smakade bra!
 
Mera te, den här gången egengjort. Marockansk mynta, citronmeliss och gurkört från min köksträdgård, och så jordgubbsmynta och ringblomma. Det luktar himmelskt!
 
Jag höll ju på och funderade på om jag skulle ta mig råd att lyxa med tyg, garn, bok, mönster eller något sånt i födelsedagspresent, nytillverkat alltså, inte begagnat. Nu fanns ju inte pengarna, så det var inget att fundera över. Men dom här mönstrena fick jag igår, gratis, dom blev en bra, hållbar present!
 
Och jag började dagen med att slå in mig i paljettrosett och bindi. Bästa presenten är jag själv, presenten som bara går och går och går. >_< Jag tycker förresten att jag ser skillnad i ansiktet, men kanske inte just på den här bilden...
 
 

Kommentera här: