loppislördag - universum levererar julgrejer

Jag vet, jag vet, det börjar bli gammalt, och äldre lär det bli - min julsjuka alltså. Det nästan kryper i kroppen, och jag bara längtar ihjäl mig tills det offentligt blir jul, så att affärerna är fyllda med julsaker och spelar julmusik, så att det blir snö, så att alla fönster lyser av adventsstakar och -stjärnor, så att jag kan gå på Röda Korset och vältra mig i gammalt julpynt... Eller ja, lite kan jag vältra mig på RK i Östersund, dom har tagit fram julgrejer, och det finns en hel del fina saker där. Saker som överraskar, också!
 
Ni vet min livsfilosofi - om man skickar ut sina önskningar i universum, så levererar universum överraskande ofta? Jag har ju kikat på julsaker länge på pinterest, youtube, etsy, osv, och en del saker vill jag hellre ha än andra. Högt uppe på önskelistan står en fin julkrubba, gärna i mexikansk stil, en kakburk med julmotiv, en julservis och gammaldags tomtar. Ja, ni ser ju - det här hittade jag sist, en kakburk i form av en tomte, en mexikansk julkrubba i miniatyr (i form av ett julgranshänge) och en gammal tomte (som behöver lite kosmetisk hjälp med stövlarna), tillsammans kostade det inte ens en hundring. Gången innan, så hittade jag en annan gammal tomte (den mjuka stoppade varianten), och ett gäng jultallrikar, som får bli början på min julservis. Nu måste jag bara fundera på vad mer jag gärna vill ha i jul... Mera julgransprydnader, för numera har jag två granar att klä. Gamla jultextilier (hittade den här lilla vepan senast också, jättefin och lättplacerad), både att använda som dom är, och att sy om till annat. Flera ljusslingor - färgade allra helst, och en till slinga till utegranen. Mera delar till min julservis. Jag kommer alldeles säkert på mera, bara jag får fundera en stund till! Eller bara jag får kika på min pinterest, jag har flera anslagstavlor där med jultema...
 
Spara

Kommentera här: