min första dag med mat

Igår dokumenterade jag allt jag åt (dvs fotograferade och instagrammade), dels känns det som rena himmelriket att få äta, dels känns det bra att hålla koll såhär i början. Slutledning? Allting gick bra att äta, jag orkade inte hela lunchen (vilket Alice uppskattade), men jag skulle ha ätit ett par mellanmål till. Det var rätt fysiskt omöjligt tyvärr, var mätt mest hela dagen. 
 
Osötad risgrynsgröt, osötad hallonsylt och lite mjölk till frukost. Portionerna är väldigt små såhär i början, det här är kanske 0,5 dl gröt.
 
En liten potatis, en snutt morot och en snutt sötpotatis, tre små fiskbullar och en äggula. Så himla gott! Det tyckte Alice också, som hjälpte mig att äta upp.
 
Naturell yoghurt och lite osötad hallonsylt till mellanmål i en pytteliten kopp. Som jag har längtat efter yoghurt! 
 
Fisksoppa med lätt creme fraiche till middag, Sigrun lämnade en låda med soppa när jag kom hem, den blir till många måltider, även när jag delar med Alice! 
 
Idag blir det förmodligen ganska likt, gröt och yoghurt och fiskbullar och soppa, ett par mellanmål till vore bra som sagt, men just nu gäller skynda långsamt. Första prioritet är att magen får läka, sen kan jag börja bygga matvanor för resten av mitt liv.
 

Kommentera här: