jultröjebekymmer

Den stickade jultröjan som jag började på har jag gett upp, masktätheten var väldigt fel, och tröjan skulle ha blivit alldeles för stor. Så nu letar jag efter ett annat mönster, lättare sagt än gjort - det måste stämma med garnet jag har, och så ska jag ju tycka att det är en fin tröja också. Jag köpte ett till garnalternativ på shoppis i måndags, så jag har två att välja på, det borde underlätta, men det gör visst inte det - antingen kräver mönstret tjockare garn, eller så kräver det tunnare, och eftersom jag vill sticka en tröja i fair isle, så är det inte helt enkelt att göra om mönstret så att det passar det garn jag har.
 
 
Vad jag än hittar för tröja, så blir den någon slags röd i alla fall. Det vore fint att kombinera med vitt, men jag tror inte att jag har något vitt garn som inte är 100% akryl, och jag vill ha åtminstone en del ull i garnet. Så det gäller inte bara att hitta ett mönster som passar, det gäller också att hitta ett matchande garn att sticka motivet med. Dessutom så tickar tiden på rätt bra - tröjan ska ju vara klar i jul!
 
#stressad
 

Kommentera här: