borta bra, men hemma är jättebäst!

Jag är hemma igen, jag åkte hem igår eftermiddag, och det är himmelskt skönt! Mitt hus, mina saker, min säng, mina djur - allting är hundra gånger bättre än att ligga på sjukhus. Fast jag är förstås glad över att sjukhus finns, annars hade jag fått ligga på en kökssoffa medan en barberare karvade i mig. Eller ja, innan sjukhusen, så visste dom förstås knappt vad en gastric bypass var...
 
Jag har förstås lite ont, men inte alls farligt (särskilt med tanke på att dom verkligen rotat runt inne i magen, större delen av magsäcken är borta, en del av tarmen likaså, och så är tarmen sen ihopsydd med den magsäcksficka som lämnats kvar, och den gamla magsäcken är påhakad en bit längre ner - ja, och så tog jag bort den gamla ballongen och dosan också), jag känns helt uppsvälld (dom sprutar in gas i buken under operationen, och den blir kvar ett tag), lungorna känns sitta lite trångt (igen på grund av gasen), men annars är det förvånansvärt bra - jag har äntligen sovit riktigt inatt, jag kan röra mig (om än försiktigt), jag har börjat äta lite smått, och jag försöker tänka mig hur framtiden kommer att bli. Bara allting läkt, gasen är borta, agrafferna är borttagna, och jag lärt mig hur min nya mage fungerar, så blir det här bra, tror jag!
 
 

Kommentera här: