äsch, halkade in på julspåret ändå...

Det är inte bara juligheter som händer här, men nästan... Idag lämnade jag in bilen för byte av olja och filter, under tiden så umgicks jag med Birgitta en stund, surrade och drack te. Alice gillar att hälsa på Birgitta, för hon har en katt som är rolig att leka med - roligare än mina, som bara blir arga... Jag hämtade också ut paketet med dom två rullar dekorplast som jag beställt, så att jag kan göra klart köksbänkarna. Det blir så himla snyggt! Nu måste jag bara hålla bänkarna avplockade och prydliga, så man ser hur fint det är. Just nu är det fullt med julsaker som ska bäras upp, jag håller bara på att fundera på hur jag ska få plats att förvara dom. Jag vet inte om jag vågar hoppas på att nånting liknande min stora korg ska ramla i knät på mig... Bollfransen jag beställt har också kommit, så jag ska ta ner gardinerna i vardagsrummet, och dels sy på bollfrans, dels fixa dom gardiner som är för korta. Jag funderar också på att sy påslakan av tyget jag köpte på Röda Korset i Hammerdal sist - jag vill gärna ha ett set juliga sängkläder, och tyget jag hittade är precis så kitschigt så att jag gillar det. Lättsammast vore förstås att hitta ett färdigt set julsängkläder (Dollar Store bland annat har några att välja på), men oftast är det för mycket lantliga tomtar, inte alls i min smak.
 
Och så kom vi visst in på juliga saker ändå... Jag kan lika gärna fortsätta på det temat, när jag ändå är där...
 
Jag har hittat ett par delar till, till min julservis i vardande - en tekanna och kopp för en, en tomtekanna (fyndad för en tia!!!) och en flasköppnare i form av en magnetisk tomte - i jul ska den få flytta på kylskåpet.
 
Jag har också hittat fina julsaker från forna dar, tre ljusstakar i trä, ett par ljusmanschetter gjord av nylonstrumpor, små grisljusstakar, en minimugg i form av en tomte (funderar på att hänga den i granen), en köttbullsrullare, och två fantastiska änglar som kan hålla ett litet ljus om man vill. Minns jag rätt, så kostade dom 20 kr för båda två, men inget av det jag har köpt kostar speciellt mycket - det är tjusningen med att handla på loppis.
 
På Ica hittade jag dom här tomtetofflorna, fast dom är nya, så är priset bra - en hundring. Det kan det vara värt, att hålla fötterna både varma och juliga!
 

Kommentera här: