klippa och kitscha

Det syns inte mycket av det här köket, men det som syns får verkligen mitt hjärta att klappa lite extra - å så fint! Dom har klätt skåpluckorna med dekorplast (det vet jag, för jag funderade på att använda samma på köksbänken, och nu ångrar jag nästan att jag inte gjorde det... dessutom har jag klätt om mina köksstolar med samma motiv, fast med gul bakgrund och vaxduk), sen är kaklet pimpat med samma dekorplast, plus rosamönstrad dekorplast (jag tror att båda varianterna finns att köpa på broarne.se) - jag har inte ens kakel, men vill ändå göra precis så! Bakom hyllorna sitter en tapet, gissar jag (ser ut som Pip Studio), och sen har dom öst på med ännu mer mönster, färg och kitsch med fina vintageprylar. Det här som sagt, det tycker jag om!
 
 
Så nu funderar jag på att klä om köksluckor med dekorplast (några luckor? alla luckor? alla överskåpsluckor? alla underskåpsluckor?). Köksbänken är som sagt redan omklädd och klar, den blev jättesnygg, även om jag valde ett lite diskretare motiv än det här. Kakel har jag ju inte, och jag vet inte - klä över min fina prickiga tapet med dekorplast? Jag tycker ju om tapeten... Skafferiet funderar jag på att måla om invändigt, och sedan klä baksidan med tapet, det har jag fnulat över i några dagar. Och fina vintageprylar gör jag ju alltid mitt bästa för att införskaffa, det kan ha råkat bli några stycken genom åren... ^_^
 

Kommentera här: