fredagsfavoriter - sockervaddssött och krusilull

Ibland är jag så fruktansvärt lättpåverkad! Dom senaste fem dagarna, har jag pinnat massor av inredningsbilder i rosa och pasteller och krusiduller och kitsch och kawaii och gulligull - väldigt olikt min vanliga stil. Allt på grund av en hemma-hos-video som jag blev så förtjust i och inspirerad av! Jag har gått igenom såna här pastell- och krusidullfaser förr genom åren, faktum är, att hade jag inte flyttat ett par gånger sedan dess, och om jag hade haft plats att förvara saker, så hade jag kunnat gå till mitt förråd och hämtat in en massa fina saker, som hade varit helt rätt i stilen. Andra saker skulle ha varit svårare att hitta - jag har aldrig haft några direkt krusidulliga möbler, linjerna har alltid varit rätt strama här hemma (det följer med retron), och nu håller jag på att önska mig en krusidulligare soffa när det är dags nästa gång - jag har kollat runt lite på youtube, att måla stoppade möbler är tydligen ingen större svårighet nuförtiden, så då är inte klädseln inte längre ett problem, så länge stoppningen är bra. Annars kostar det ju en förmögenhet att klä om möbler, om man inte vågar sig på det själv. Det gör inte jag...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så mycket rosa! Så mycket fint! Som synes, så fastnar jag mycket för rosa kök och rosa köksdetaljer, det är fortfarande mycket retro och vintage (så fort glömmer jag inte min första kärlek!), det är svulstiga former, roliga detaljer, och dom randiga väggarna och rutiga golven - <3 <3 <3! Jag hade faktiskt en rosavitrandig vägg i en hall i min första lägenhet i Nynäshamn (och en knallrosa vägg i vardags-/sovrummet), och rutiga golv har jag velat ha i hur många år som helst. Nån gång hoppas jag ha råd att göra om köket lite, en vägg ska bort (bärande, förstås), diskbänken ska flyttas, och det ska in nya golv i kök och hall. Rutiga golv, bara jag kan bestämma mig för vilka färger. Svartvitt är kanske det säkraste kortet, eller gråvitt, då är jag betydligt friare att ändra färg på väggar och sånt.
 
Förresten, är det tur eller otur att jag åkte på den här rosa galenskapen i november, och inte i oktober? Oktober är ju bröstcancermånaden, och alla fabrikanter av alla de slag tillverkar sina produkter i rosa - i ganska precis den ljusrosa färg som är min favorit. Nu svämmar inte affärerna över av fina rosa saker längre, är det bra eller dåligt? Känner jag mig själv rätt, så är det nog ganska bra, jag har en tendens att låta mig själv dra iväg, och glömma bort att stanna till och fundera först. Det bästa är nog att låta det här marinera ett tag, och se hur jag känner framöver, om jag fortfarande är lika dragen till allt det här rosa, pastelliga, gulliga, krusedulliga.
 
 
Hemma kan jag tyvärr inte plocka fram så våldsamt mycket rosa längre, även om det faktiskt finns litegrann. Det här hittade jag i köksskåpen - mina fina tekoppar från Dollar Store (en kopp saknar ett fat, jag önskar att jag fick tag på ett!), mina nya tallrikar från PIP Studio (faktiskt köpta före den rosa bacillen drabbade mig), och så en sparbössa i form av en sammetskanin (från TGR), en liten porslinsflamingo (tandpetarhållare tror jag, från loppis) och en glasflamingo (från Åhlèns). Den här serien från PIP Studio heter Lovebirds, och är min absoluta favorit därifrån, tyvärr är den utgången - det var rena turen att jag hittade dom här tallrikarna! Jag hade hemskt gärna velat ha tekannan också, men den är rätt hopplös att få tag på, det är tradera och hålla tummarna som gäller!

Kommentera här: