vill göra kläder

Jag vet inte om det är stickandet av tröja, alltså stickande av ett riktigt plagg, till skillnad från sockar och vantar, som har gjort att det bara kliar i fingrarna efter att göra mera kläder - både stickade och sydda. Väldigt dumt, egentligen, för såhär stor kommer jag bara att vara i några månader till, till hösten måste det vara dags för min magsäcksförminskning. Sen kommer jag att vara mindre, men jag vet inte hur mycket mindre - en del går ner jättemycket, andra går ner mindre. Tröjan jag stickar är i storlek M, den kan jag då förhoppningsvis ha sen, och stickade tröjor är ganska flexibelt. Att sy kläder är däremot mer precist (om man inte gör oversize, som passar åtskilliga storlekar), ett par byxor till exempel, är dom i storlek 42, så passar dom i storlek 42 (inte som mina vinterjackor, som alla är 40-42, men som funkar bra ändå, pga deras modeller). Visste jag med säkerhet hur mycker jag kommer att gå ner, ja, då är det inte så mycket att fundera på, men nu vet jag inte det. Så än så länge, så pinnar jag bara bilder som inspiration på sånt jag gärna vill göra. Och delar med mig till er:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det här är alltså en bråkdel av allt jag skulle vilja göra, en del av plaggen finns det mönster till, andra är bara idéer och inspiration. Tydligen förutspår jag att jag kommer att ha en betydligt mer avslappnad stil när jag gått ner i vikt... Nu använder jag kroppsnära koftor, men jag ser fram emot att börja använda större och bylsigare koftor, jag gör inte gärna det nu, för då ser jag ännu större ut. Likaså så gillar jag oversize och assymetriskt, och dels är det svårt att hitta oversize i min nuvarande storlek (det blir bara size av det hela...), dels så ser man väldigt stor ut. Därför tycker jag att det är lite märkligt, att stora människor gömmer sig i "tält" (jag har gjort precis samma sak i mina dar!), man ser bara ännu större ut, och dom flesta vill verkligen inte det. Så ja, det låter som upp-och-nervända världen, men jag ser fram emot att bli mindre, så att jag kan använda bylsigare kläder!
 

Kommentera här: