vardag bara

Vaknade till snö i morse, inte vad jag direkt längtat efter... Särskilt som jag är tvungen att hänga tvätt idag, en inkontinent katt tyckte att 3 på morgonen var en bra tid att protestkissa i sängen. När jag låg i den. Såna gånger är jag oändligt glad för tvättmaskinen! Och för att jag investerat i ett plastat underlakan, dom pengarna har jag tjänat igen många gånger om - att kemtvätta bäddmadrass är inte billigt! I alla fall, så envisas jag, och hänger tvätt ute i alla fall, jag tröstar mig med att den kommer att lukta gott när jag väl tar in den.
 
Idag städar jag, mycket behövligt, eftersom jag får påhälsning. Antingen blir det långväga besök, Lilys gamla matte kommer och hälsar på om vädret blir bättre, i vilket fall som helst kommer lillasyster och låtsasmamma och hälsar på. Det är bra med annonserad påhälsning, för det känns mycket bättre att ta emot besök med ett någorlunda städat hem. Maria vill kika på vad jag gjort i trädgården, men där är det snö just nu, så jag vet inte hur mycket som syns... Jo, det jag har byggt syns förstås, men sånt jag har grävt ligger under snö nu. Det är plusgrader ute, så snön lär försvinna bara det slutar snöa.
 
Det händer inte mycket, när snö, tvätt och städning är det intressantaste jag har att prata om... ^_^

Kommentera här: