och på onsdagen så vilar hon...

Känns hur märkligt som helst, men det bara kliar i fingrarna efter att fortsätta att gräva, men idag blir det en paus från spaden. Orsakerna är flera:
 
- Min kropp är gammal och sliten, och jag har en gammal whiplashskada (som är så mycket bättre nu, efter 15 år). Igår hade jag ont i nacke och huvud, jag hade träningsvärk i bröstmusklerna, ont i händerna, ont i vaderna... Kroppen är inte van vid fysiskt arbete, och klagar därmed.
 
- Jag ska hämta buskar imorron, svarta vinbär, rosenhallon och rosor, jag vet inte hur mycket det är att gräva, så känns vettigt att inte skaffa ännu mer ont i kroppen till dess.
 
- Jag har inga direkta planer för var jag ska plantera, jag har en tanke på att det enda helt tomma hörnet jag har, ska bli något slags äng, kanske med nånting häckaktigt längs staketet. Hela gården måste göras om, jag vet vad jag tycker är fint, men jag vet inte hur och var jag ska börja...
 
Så idag funderar jag på att försöka bygga en pelargonhylla av ett par trästegar jag har liggande... Jag vill ju få fason på trädgården NU, även om jag vet att det är en orimlig önskan. Det är väl inte att helga vilodagen direkt, att släpa på stegar och brädor, att såga och skruva, men det må vara hänt... Om jag bara visste var jag ska ha den sen...
 
   
 
 

Kommentera här: