lite skillnad

Jag trodde att det här skulle bli den första sommaren på många år, som jag skulle väga under 100 kg, och det blir det ju inte - jag hoppas verkligen att operationen sker i höst, för nu har jag väntat väääääldigt länge. Men - jag har gått ner några kilon på egen hand, kläder har börjat sitta lösare, och jag tycker nog att allt grävande och bärande gjort skillnad på armarna. Jag har haft några dagars fusk med sötsakerna, men det var genomtänkt och planerat - jag har gått länge med ett gigantiskt sötsug, och varit kroniskt hungrig, hur mycket jag än äter. Tanken var att prova ge kroppen vad kroppen skriker efter, så kanske det blir bättre. Och det blev det faktiskt! Däremot är jag fortfarande hungrig hela tiden, och det är ju rätt jobbigt. Dessutom har jag börjat vara yrslig, illamående, och jag har ont i huvudet, jag har tänkt att det är blodsockerfall, men det hjälper inte att stoppa i mig något. Rätt störigt...
 
Men jo. Fortsätter den här trenden, ett kilo här och ett kilo där, så kommer jag att väga åtskilliga kilon mindre när det är dags för operation, och det är inte på något sätt dåligt. Tyvärr är risken rätt stor att det är tillfälligt, att jag är fysiskt aktiv i trädgården är den stora hjälten här misstänker jag, och jag brukar inte kunna hålla igång ett intresse i flera månader. Hoppas att det blir annorlunda med trädgården, med tanke på att det är så kort tid som jag kan hålla på, under höst och vinter så blir det ju en väldigt naturlig paus. Den som lever får se, helt enkelt.
 
 

Kommentera här: