håller tummarna för förkylning...

Jag är inte direkt förvånad, förkylningar går visst nu, och man kommer sällan undan helt - just nu är det halsen som ömmar och lungorna som hostar, och jag hoppas verkligen att det stannar vid det. Att slippa snuva och nästäppa vore så himla skönt! Förkylningen i kroppen är dock bra att skylla på - det kliar i fingrarna efter något att göra, men resten av kroppen orkar inte hitta på något, och huvudet kommer helt enkelt inte på vad fingrarna vill göra. Det dåliga vädret ursäktar att inget blir gjort utomhus (men jag hoppas verkligen på lite värme nu, efter det här regnet så borde växtligheten explodera!), grönsakslandet är rätt övervuxet (precis som jag inte ville att det skulle bli), jag har grässvål att gräva bort, frön och plantor att så, en rabatt att tillverka, en bäckfåreregnränna att gräva och täcka med sten... En massa att göra, men jag tog slut. I helgen ska jag hämta en aroniaplanta, det involverar förhoppningsvis inget grävande, jag förstod det som att den står i en kruka. Aronia har jag velat ha för bären - det är kanske inte helt välkänt, men aroniabär kan man äta, och ätbara saker vill jag gärna ha i trädgården.
 
Min tröja är färdigstickad, jag ska bara ta fram kameran och visa den ordentligt, likaså har jag ett par halvvantar att fotografera och visa, men det känns som enorma projekt. Det är det förstås inte, det tar inte lång stund, och är inte speciellt mycket jobb, men just nu är alla trösklar enorma.
 
Jag har börjat på den här tarotswapsomgångens tarotkort, king of cups och queen of cups, jag testade på en ny variant för att få samma teckning på fyra kort - jag skissade upp korten i större storlek, och skannade sen in dom i datorn. Sen skrev jag ut dom i fyra exemplar var, i rätt storlek, och klippte sen ut korten - nu har jag utan något större krångel ritat upp alla korten, och dom är redo att målas. Jag har ATCs som ska målas också, dom flesta är i olika stadier av påbörjade, men det tar också emot. Jag vill gå upp och sätta mig ner, och sätta igång att måla, men som sagt, tröskeln känns enorm just nu.
 
Jag hoppas som sagt att det är förkylningen som gör att jag känner mig seg och trög, men misstänker att det är en dipp efter den senaste tidens energitopp. Det vill jag inte, en topp varar några veckor som mest, en dipp kan hålla i sig ett par månader. En förkylning blir bättre på nån vecka, så jag går mot strömmen här, och håller tummarna för förkylningen...
 

Kommentera här: