DIY - tarotkort på tarotkort

Jag har faktiskt ett par DIYs som har varit klara länge, ett har jag varit tvungen att vänta med, det andra har jag inte kommit mig för, det involverar en massa foton och beskrivningar, en tutorial alltså. Jag tar den snabbaste och enklaste först, ett enkelt show and tell.
 
 
 
När jag skickar tarotkorten till deltagarna i mitt tarotswap (vi är inne på del 5 nu!), så skickar jag med en liten present, jag har ju en minitarotlek, som jag försöker hitta på roliga DIY med. Den här gången blev det bokmärken, jag skrev ut dom klassiska Rider-Waite-korten på akvarellpapper, klippte det i etikettform, gjorde hål som förstärktes med ett hålförstärkarklistermärke, och knöt sen ett tygband i hålet. Till sist limmade jag på det lilla tarotkortet - klart! Var och en får kortet som dom har gjort, så jag behöll The World för mig själv. Jag blev helt ok nöjd, faktiskt - jag gillar att skriva ut på akvarellpapper, färgerna blir inte så klara som på fotopapper, men jag gillar resultatet, bättre än på fotopapper faktiskt.
 

Kommentera här: