börjar i trädgården innan dan börjar

Dagen har knappt börjat, och jag har redan varit ute i trädgården, burit bort grästuvor och försökt kapa björkrötter. Det senare funkade dåligt med hackgrejen jag har, ska prova med yxa sen. Jag ser fram emot att gräva långt ifrån björkhelvetena sen! För gräva blir det, jag har efterlyst donationer till trädgården på fb, och har fått erbjudande om att komma och gräva upp lite allt möjligt - mera rosenhallon, svarta vinbär, rosor, akleja, bland annat. Jättebra! Jag gräver gärna för gratis plantor och buskar! Bilen har jag laddat fulla med plastkassor och -väskor, spaden kan jag inte ha liggande där, för den behöver jag när jag gräver.
 
Vår, kära vår, vad jag är glad att du är här!
 
Och är det nån som är i behov av ett fys-pass, jag har massor av den varan att erbjuda! Kom och gräv och bär, bara!
 
ETA: Jag kom sen på - jag har ju en sekatör (köpt billigt på Dollar, vilket inte var det smartaste, den är inte speiellt bra...), och den funkade förstås bra på dom mindre rötterna. Jag har några stora kvar, till dom måste nog yxan till...

Kommentera här: