nya smycken ur gömmorna

Mitt i allt drömfångeri, så har jag passat på att göra lite smycken, när grejerna ändå är framme. Eller ja, göra och göra, så himla mycket gjorde jag inte på dom...
 
 
Av vaginapärlan har jag gjort en berlock, jag limmade helt enkelt fast en stav med en ögla i hålet, och sen har jag satt ett par ringar och ett fäste i den, så jag kan haka fast den på en kedja, eller vad jag nu vill haka fast den på. Den suddiga figuren framför, är en liten Venus från Willendorf i silver, jag har haft den länge, men inte använt den, för hålet i den är för litet för att kunna träs på en kedja. Nu satte jag i en ring, och så fäste jag en kedja i ringen, och jag har redan använt halsbandet ett par gånger på några dagar!
 
Dom här hängena gjorde jag för flera år sedan, det fanns en till, men den har jag plockat isär. Jag tror att jag gjorde dom som stickmarkörer, nu funderar jag på om jag inte ska använda dom som örhängen istället. Eller om jag ska plocka isär dom här också. Jag ska ge dom ett försök för örhängen, annars får dom bli pärlor igen.
 
Dom små söta smyckestängerna köpte jag för flera år sen på Dollar Store, jag tror jag betalade en tia, högst en tjuga. Dom har legat rätt oanvända sen dess, men är faktiskt väldigt praktiska att ha, när man ska greja på med ringar och kedjor och sånt. Inte avbitaren, dock, den är rätt usel, som tur är, så har jag fler avbitare, riktiga snickaravbitare. Dom funkar i alla fall, även om dom inte är så här små och söta!
 
Spara

Kommentera här: