pyssel och fix

Idag är en pysslig och fixig dag - jag började morgonen där jag slutade dagen igår, med att redigera podcast (sånt tar TID!!!), jag har bröd på jäsning, jag måste måla tarotkort, och jag ska dammsuga och skura trappen och plocka lite snyggt här hemma, för ikväll får jag påhälsning - en gammal klasskompis från gymnasiet kommer och hälsar på, och det är nog närmare 20 år sedan sist. Väldigt kul, tycker jag! Jag möter vid bussen ikväll, och så stannar hon tills imorgon, och jag ser fram emot en massa trevligt prat.
 
Imorgon får jag äntligen pengar igen, räkningar ska förstås betalas, men jag ska också köpa gamla sticktidningar och kristallhalsband som jag har hittat på fb, och det är betydligt bättre än att betala räkningar. Det har varit loppisar precis överallt den senaste veckan, men jag har inte haft pengar, så jag har inte ens varit och kollat - tur att fb finns, så jag kan fynda hemifrån soffan, och betala när pengarna kommer. Jag ska också skicka iväg ett paket till USA, ska bara komma ihåg att ta kort på innehållet först, innan jag packar ihop allt. Temat är grönt, och jag har gjort det mesta själv. Jag ville ha tag på dillfrön, men är visst lite sent ute för det, och chokladen jag tänkt skicka är nog ingen bra idé såhär mitt i sommaren - den skulle komma fram som chokladsås. Vi gjorde en swap för närmare 10 år sedan, så det är riktigt roligt att göra om det igen!
 
Tröjan blev förreten klar igår - jag är så himla nöjd!
 
Spara

Kommentera här: