färgrik mönsterfest

Mina ögon faller alltid för det färgstarkaste och det mönsterrikaste, jag väljer väldigt sällan det enfärgade alternativet. Se och fröjdas:
 
Jag var på väg in på flata igår, när jag plötsligt ombestämde mig och åkte in till Östersund istället - det var ett tag sedan jag träffade Suss och Vincent. Innan jag for hem, så åkte jag och Suss på Willys, där hon hittade dom här fina chokladförpackningarna. Jag ville ha allihop, för dom var så himla fina, men nöjde mig med två - Havssalt och A touch of milk. Jag funderade på Baobab, men avskräcktes av "citrustonerna" - choklad och apelsin tillsammans är bland det värsta jag vet.
 
Jag har samlat ihop dom tyger som mest skriker "kläder" i tygstaschen, tvättat dom och nu hänger dom på tork ute. Jag funderar på vad dom ska bli - det är inte mycket av dom, ca 150x150 cm av varje, så balklänningar kommer inte på fråga... Men kanske nån blus/topp, jag skulle vilja göra culottes i shortslängd, kanske en till kjol...
 
Jag har lånat en hög med böcker på bibblan, och det här var nog favoriten, "Lek med tradisjoner" av Kristin Wiola Ødegård. Den känns som arvtagaren till Dikt i maskor, som är en helt fantastisk bok på temat fair isle. Den här boken är fylld från pärm till pärm med underbara plagg, som jag både vill sticka och bära, fast jag kommer att nöja mig med att börja i litet format, och ge mig på ringen eller broschen som skymtar i min snabbläddring.
 
Spara

Kommentera här: