väskpimp à la carrie

Jag var ju alldeles mystisk häromdagen, och pratade i gåtor, och visade bara en skymt av mitt DIY-projekt. Nu är jag klar, så nu kan jag visa - jag tittar förstås på The Carrie Diaries, och pimpade en väska liknande den som hon pimpar i första avsnittet. Själva tillvägagångssättet är superenkelt, jag tog en gammal väska (jag fick den alldeles gratis när jag var på auktion i somras), valde ut ett gäng nagellack, och sen skvätte jag helt enkelt nagellack över fram- och baksidan. Svårast var att få namnet snyggt, och det lyckades sådär.
 
Carries väska var svart, och alla jag har sett som har gett sig på det här pimpet har också pimpat svarta väskor, men jag tycker att det funkade bra med en vit väska. Jag har svårt för vita väskor annars, så lite färg ökade möjligheten för väskan att bli använd.
 
Som sagt, namnet blev jag inte supernöjd med, det underlättade inte att flärpen frampå gjorde ytan att skriva på väldigt liten...
 
Och tydligen tyckte jag inte att väskan var färgglad nog som den var, så jag pysslade ihop en snabb nyckelring/väsksmycke. Ett gäng glittriga pompoms träddes upp på en tråd, med pärlor emellan, och så knöt jag fast dom på ett nyckelringsfäste. Klart!
 
Sen idag blir det faktiskt ett till väskinlägg, men den väskan har jag gjort själv, från början till slut. Be there or be square! ^_^

Kommentera här: