orakelkort - gilla läget, bara!

Det blir lite tarot- och orakelkort nu, dels är det tarotswappen (där jag i och för sig är klar med mina kort för den här gången), dels så jobbar jag på att byta till mig en orakelkortlek. Den här gången valde jag temat tjock, rödhårig och fierce, för jag vet att mottagaren gillar sånt. Det var ingen direkt uppoffring, det är ett favorittema för mig också! ^_^
 
Så blev den, rätt olik det jag brukar göra, men jag gillar det! Jag började med bakgrunden, mönstrat silkespapper först, sedan akrylfärg, och till sist sprejfärg genom en schablon. Sen hittade jag en referensbild, och började skissa. Blyertsen försvann på bakgrundens färg och mönster, så jag skissade med en svart tuschpenna - lite av en utmaning! Ansiktet blev väldigt skevt och märkligt, men sånt är lätt att fixa, när jag tar fram akrylfärgen, så börjar jag alltid med ett lager vitt där det ska vara hud, för att täcka över bakgrunden. När det väl var vitt, så formade jag ansiktsdragen direkt med akryl, skissen var bara där för att ge mig en form att jobba med. Och sen är det bara att måla! Jag avslutade med detaljer i guldfärgad akvarell, på glasögonen och på blomman. Och så lite peppande ord med stämpelbokstäver. Klart!
 
Min referensbild hittade jag förstås på pinterest!
 

Kommentera här: