som julafton i december - del 2

Har jag sagt att mitt andra ornamentswappaket är här? Jag hämtade ut det i lördags, det dröjde visst några dagar innan jag kom mig för att blogga om det. Synd och skam, för det är ett fantastiskt paket! Jag och Crystal var länge dom enda två deltagarna i swappen, och det fanns utrymme och tid för en massa prat och bollande av bilder och idéer, sedan fick vi sällskap av nanner, min andra partner, och ja - med dom två, så visste jag att jag skulle få ett par fantastiska paket! Båda håller på med mixed media på en helt annan nivå än jag, jag är värsta nybörjaren i jämförelse!
 
Det kom en låda, fullproppad med saker! "Junk" kallade Crystal alla dom här gamla julprydnaderna som hon fyllde ut kartongen med - jag kallar dom för skatter! Ja, och så var det några paket också...
 
Det är så mycket saker, det är nästan svårt att se skogen för alla träd... Vi kikar närmare:
 
 
 
Som sagt, så var kartongen fylld med en massa vintagepynt - jättekul tycker jag, som gärna skulle vilja fara till USA och gå på loppisar och dylikt för att handla (bland annat) julgrejer. Min favorit av dom är den lilla spårvagnen i trä - så himla fin!
 
Dom flesta hängde jag upp i granen i övre hallen (där jag har dom mest stöttåliga prydnaderna, eftersom den granen oftast står oövervakad), men den här fina från Hallmark fick flytta in med min hyacint. Den här är också en av favoritprydnaderna!
 
Lite ät- och drickbart fick jag också, jag blev väldigt glad för Peeps-snögubben (jag vill ju testa Peeps, nu har jag två sorter, hurra!) och chokladmixen från Starbucks (vill gärna testa Starbucks, men är rätt långt till närmsta härifrån, jag tror det är på Arlanda, så ca 60 mil), men det andra kommer också att slinka ner utan några större problem.
 
Starbuckschokladen och chokladbitarna (i den svarta påsen) har jag hängt upp i granen, tanken är att jag ska glömma bort dom lite, så att dom blir en glad överraskning nån dag framöver. Jo, dom hänger på baksidan, så att jag inte ser dom hela tiden...
 
 
Den här underbara rosa pudeln kan ha fått mig att glädjedansa lite när jag öppnade paketet, så helt och hållet fantastisk! Min favorit i granen just nu!
 
Hon är så fin!!! Och hon passar helt perfekt ihop med julkulorna jag köpte på Rusta, precis samma typ av illsöta kitschiga figurer, flera av dom hade också en tutu dessutom!
 
 
 
Två handgjorda ornament fick jag också. Först den här, ett diorama i form av en snögubbe och granar. Den är gjord av två muffinsformar - hur fiffigt är inte det? På baksidan sitter ett batteridrivet värmeljus, så det är belysning inne i den lilla grottan.
 
Jag har ställt den på soffbordet, så att jag har den rakt framför mig, och kan se den hela tiden. Här kan man också se att den faktiskt lyser. Jag är helt fascinerad av den, så fint gjord, och som sagt - så fiffig!
 
 
 
 
Ornament nummer två är den här, en minimuffinsform (eller något sånt), och så har hon gjort som små dioramor i urholkningarna. Små små granar, och små små hus, som hon också har gjort själv. Helt fantastisk! Jag har inte hittat något bra ställe att hänga den på än, den är för tung att hänga i granen (och så är min gran rätt full...), och jag vill ha den så att jag kan titta på den ofta. För tillfället hänger den på en sticka i min stickkruka, som står på ett litet bord bredvid soffan. Inte ultimat, men det bästa jag kunde komma på.
 
Det här var alltså mitt andra, och sista, paket, och jag är jätteglad för dom, dom är helt perfekta båda två. Samtidigt är jag lite ledsen att jag har fått dom, det betyder ju att jag inte har några mer paket att vänta. Enda väntandet jag har nu, är på att mitt sista paket till USA ska komma fram. Det är alltid nervöst, jag vill ju att mottagaren ska tycka om det, så jag brukar sitta som på nålar tills det är öppnat och (förhoppningsvis) fått ett positivt mottagande. Dessutom kan jag inte visa paketet här förrän det öppnats, för jag vill inte förstöra för Crystal som ska få paketet.
 

Kommentera här: