mellandagar i soffan

Efter att ha umgåtts med familjen i några intensiva dagar, så har jag tillbringat den större delen av dom två senaste dagarna på soffan med mina julsockar. Jag började få ont om GB på mitt bredband redan för någon vecka sedan, så det har blivit mycket DVD-filmer den senaste tiden, igår bland annat flera avsnitt av Beverly Hills 90210. Nu är det bara drygt två dagar tills jag får påfyllning av bredbandet, och jag har 20 GB kvar, så nu blir det julsockar och min "titta senare"-lista på youtube - jag har nästan 400 klipp att se, så jag behöver titta ikapp! Det blir inte bara stickning och videos ikväll, jag ska börja röja undan i målarrummet, alla julpyssliga saker kan plockas bort till nästa år. Jag börjar vara på humör för att måla lite tarotkort, så det måste tas tillvara, men för tillfället är det så rörigt att jag knappt får plats i målarrummet. Stort behov av röjning, alltså! Över huvud taget, så börjar jag känna mig färdig med julen, men åtminstone tills efter nyår tänker jag lämna allt framme, och sen lär det ta ett tag att plocka ner alltihop. Det gick inte direkt på en grisblink att plocka fram allt! Ja, och så är planen att filma en Christmas tour här hemma, jag vill föreviga alltihop, för det är himla fint!
 
Jag tog faktiskt det här fotot på julafton, den sockan är färdig, och jag har hunnit såhär långt och lite till på socka nummer två. Mitt livs första tå-upp-sockar, och mitt livs första Fish lips kiss heel. Väldigt bra och smidig häl, den kommer jag att använda oftare! Likaså kommer jag att sticka mera från tårna upp, jättelättsamt och bra för att kunna få ut maximalt av garnmängden, och att inte riskera att garnet tar slut på socka nummer två. Dom här sockarna blir ordentligt långa - ett nystan Raggigarn räcker till en knästrumpa, och knästrumpor är vad det blir. Varmt och skönt när jag använder kjol, och det gör jag ju nästan jämt!
 

Kommentera här: