tummen upp!

Dagen fortsatte helt godkänt igår, bara ett par missar i planeringen:
 
Jag packade bilen full med skräp, men när jag kom på tippen så var det stängt, eftersom jag hade tittat fel på öppettiderna. Jag får göra ett nytt försök idag, helt enkelt!
 
Jag for också på bibblan, dom hade som tur var öppet. Jag lånade om lite böcker, och lämnade igen lite. Den enda som inte gick att låna om, hade jag förstås glömt hemma... Men - i deras hylla med gratis böcker från kulturrådet, så hittade jag en bok av Edward Gorey, och eftersom han är en favorit så blev jag väldigt glad. Jag har faktiskt haft tur mer en än gång, och hittat böcker som jag gärna velat ha redan innan jag såg dom på hyllan.
 
När jag kom hem, så låg fliselinet äntligen i brevlådan - jag började klippa till delar nu när jag väntade på att teet skulle dra, så det är bara att sätta igång att stryka och att sy. Ska ta mig för att ta ner strykbrädan, lite smidigare än att hålla till och stryka på köksbänken...
 
Garnet jag vann är också på väg, förhoppningsvis så kommer det idag. Det är av lite tjockare slag än det jag brukar sticka med, och det borde vara nog mycket för en tröja (eftersom det har varit en tröja en gång), så jag ska kolla lite efter mönster - jag tänker en ganska kort tröja med flätmönster, det kan bli väldigt bra i ett kraftigare garn!
 
Hos Maria, så fick jag hjälp med att klippa klart Alice (jag hade redan gjort kroppen, men benen var långhåriga), så nu är hon snaggad och fin. Hon ser lite maläten ut, det är svårt att klippa jämnt, men hon är fin ändå. Och med kort päls så ser hon plötsligt väldigt smal och smäcker ut - all päls gjorde henne nästan rund.
 
Från Maria fick jag också med mig ett par påsar pant, och på Konsum kom jag på att jag kanske hade poängpengar att hämta ut - från att försöka få så mycket som möjligt ur en tjuga, så hade jag plötsligt nästan 300 kr att handla mat för, en sån lyx!
 
Som sagt - en helt godkänd dag igår!

Kommentera här: