snälla universum, mitt hus önskar sig saker!

Jag skrev ett inlägg för ett tag sen, jag listade sånt jag kände att jag behövde för att inreda klart huset. En del saker har jag fått tag på/hittat lösningar på, jag håller på att sy gardiner till vardagsrummet, till övre hallen har jag inte hittat ett sideboard, däremot en sekretär och ett sminkbord, jag har lösningar till frukt-/brödförvaring, men är fortfarande på jakt efter snyggare/bättre varianter. Köksbord letar jag fortfarande efter, trädgården är helt ofixad, större växter vill jag också gärna ha... Och samtidigt som jag börjar få allt på plats, så börjar jag fundera över om det är såhär jag faktiskt vill ha det... Jag funderar på att ersätta mitt soffbord i teak med nånting annat, jag skulle vilja ha flera (och gärna lite större) lampor, jag var ju sugen på att köpa en till soffa på Jotex och en vardagsrumsmatta på Dollar (ingen av dom speciellt retro eller färgglad). Min stil och smak har alltid utvecklas, och tydligen gör den det fortfarande - nu är det visst retron som vill blandas upp med en ljusare, femininare stil... Sånt här inspirerar mig mycket, och får mig att skriva milslånga mentala önskelistor:
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: