en gammal bukett med nypåfyllning

Jag lyxade ju med en blombukett för ett tag sen, eftersom jag har katter som inte kan låta bli mina blommor, så har det inte blivit att jag köper blommor i bukettform (och jag är väldigt selektiv med krukväxter som står så att katterna kan nå dom). Men när jag köpte min fina vinkylare/vas, så kunde jag inte låta bli, den bara skrek om att få bli fylld med blommor. Självklart så kunde katterna inte låta bli buketten, jag har fått plocka ihop en utspridd bukett mer än en gång, men jag envisas ändå. Jag envisas såpass, att när några av blommorna började bli ledsna, så köpte jag en ny bukett på konsum (kvistar av olika slag, och så en protea) och fyllde på i vasten. Bra sätt att få blommor att räcka länge, utan att vara tvungen att köpa helt nya hela tiden!
 
Dom lila, spretiga blommorna är kvar från förra buketten, resten köpte jag igår.
 
Ett par eukalyptuskvistar hamnade här också, dom var för korta för min stora runda vas. Jag gillar verkligen buketten nu, den är kvistig och spretig, och känns vild - som om jag varit ute i skogen och plockat en massa grönt.

Kommentera här: