plock- och fixzonen

En bild i en tidning gav en idé som ledde till en hel kedja av saker som blev gjorda. Jag har slagit in julklappar, jag har möblerat om i matrummet (dvs flyttat på matbordet), satt kökslampan på plats (jag har inte gjort det, i väntan på ett nytt bord, bordet verkar dröja, så jag får möblera med det jag redan har), satt upp en hylla i köket, satt upp draperi i dörren till klädkammaren, och satt upp draperi i dörren i hallen bättre... Tidigare idag har jag slagit in födelsedagspresenter, satt upp adventsstjärnor (som vanligt, så fattas det lampor, som vanligt, så är just den sorten slut hemma), satt upp tavlor, flyttat på saker, skrivit blogginlägg, fixat ris i blomlådorna på farstubron, plockat och fixat... Det är skönt att få saker gjort, men det är inte lika bra när jag är så upptagen med det jag håller på med, att jag helt missar att Lily är kissnödig, och hon kissar inne (första gången på flera månader, och jag har bara mig själv att skylla). Det är tyvärr så himla typiskt mig, när jag är i den där zonen, när "jag ska bara", och så går det en timme utan att jag märker det. Jag gillar ju den zonen också, särskilt när jag målar, men det är inte bra när andra blir lidande av det.
 
I morgon siktar jag på att byta knoppar, och så skulle jag varit in på flata och köpt päronlampor, och mera julmust (Coops är billig och har en fin etikett, men själva musten är si och så, får hålla mig till mina favoriter, Apotekarnes och Nygårda). Det skulle vara skönt med sovmorgon också, men det verkar vara att önska för mycket...

Kommentera här: