framsteg för djuren mina

Inatt sov Lily hela natten, vi gick ut vid tio sista gången, och hon vaknade halv nio. Underbart! Sen var jag förstås upp och kissade nån gång, och så vaknade jag vid fem-tiden, och låg vaken ett tag, men lyckades somna om. Men Lily sov, och jag slapp gå ut med henne, och det är hur bra som helst!
 
Förresten, hur stora är vargspår? Det är en hund/varg som har sprungit längs vägen här, det finns inga tillhörande människospår, och det finns sålunda tre alternativ: nån har motionerat sin hund från bilen, en hund är ute på rymmen, eller så är det en varg som är på genomresa. Det är inte helt otroligt, varg och vargspår har setts här förut. Lily bryr sig inte om spåren, men är väldigt intresserad där det har kissats. Fast hon är alltid intresserad där det har kissats...
 
 
Beppe verkar förresten må betydligt bättre (det är Bosse på bilden, men kom bara att tänka på Beppe, för Beppe är också en katt =^_^=), hon sover numera i min säng, efter att inte ha gjort det på flera månader, hon busar med Bosse, hon leker med Lilys koppel som hänger och dinglar ovanför skohyllan (där hon gärna ligger och sover), hon är helt enkelt piggare. Bantningsmaten fungerar bra på henne också, hon har gått ner en del i vikt, och det behövdes. Bosse äter samma mat, men på honom syns ingen skillnad...
 
ETA: Hund/varg-mysteriet löst! Nya spår utanför mitt hus igår kväll, tillsammans med sparkspår. Var inte mer komplicerat än så, alltså! Å, förresten, vore det inte helt fantastiskt med en hel flock pudlar som tränats att dra släde? Eller ja, en spark är kanske mer realistiskt...

Kommentera här: