tarotkort - den hängde mannen

Mina tarotkort är färdiga, alla andras tarotkort har kommit, det är bara att sortera ut dom och skicka iväg dom, så kan vi börja på nästa uppsättning!
 
 
Jag gjorde den hängde mannen, och jag tog mig lite friheter när jag började skissa upp mina hängda män. I vanliga fall är kortet betydligt stramare, mitt kort känns nästan psykedeliskt, tycker jag. Helt ok för min del!
 
Såhär ser den här omgångens kort ut tillsammans, The Hanged Man, Death, The Tower, The Devil och Temperance. Väldigt olika i stil och i färg och i tolkningar - hur kul som helst, tycker jag!
 
Och så ser alla korten ut tillsammans. Efter nästa omgång, så är hela den stora arkanan klar, och det känns väldigt skönt att klara av den milstenen. Sen ska jag bara fundera ut hur jag ska lägga upp logistiken för resten, ska vi göra alla korten på rad bara, en efter en? Ska vi göra dom klädda korten först? Det är i och för sig ingen brådska med att fundera på det, det är några månader kvar tills vi är klar med nästa runda...
 

Kommentera här: