torsdagstipsar på en lördag

Även om det är svårt att tro, så är det sommar på gång (en vecka kvar av maj, och det har varit varmt sammanlagt ungefär tre dagar på hela våren, känns som ett rekord i kall vår...). Sommar betyder för oss tjocka människor att vi håller på att flyta bort när det är varmt, för det fungerar inte att gå barbent - har ni nån gång haft skavsår mellan låren, så vet ni precis vad jag menar. Jag är alltså utelämnad till strumpbyxor/tights/leggings, hur varmt det än är. Men för ett tag sedan, så läste jag i ett fb-inlägg en massa tips på hur man kan undvika det, cykelbyxor är en variant, puder är en annan. En variant som jag tänker testa i sommar, är antifriktionssalva, sånt som löpare också använder. Jag har skickat efter på etsy, just den varianten var det flest personer som tipsade om. Det är inte billigt, och frakten fördubblar priset, men om det fungerar så är det så värt det! Och nu när jag har köpt ett par sandaler, så kan jag gå både med bara fötter och med bara ben - sommaren kommer att bli så mycket behagligare. Om det funkar alltså!
 
En annan nyköpt sak, som från dag ett gav mervärde till mitt liv, är stövlarna jag köpte på Rusta. Det är mitt livs första stövlar, sedan jag var barn, och dom är helt fantastiska - jag kan gå överallt, utan att bli blöt om fötterna! Helt klart en välspenderad 50-lapp! Dessutom, dom är leopardmönstrade, och leopardmönstrade skor gör mig oväntat glad - det måste vara tanten i mig som sticker upp huvudet, jag som aldrig gillat leopardmönster förut... Nu har jag stövlar, "converse" och tunika i leopardmönster, och vill hemskt gärna ha en stor, mjuk, stickad halsduk, med leopardmönster. Jag trodde att det skulle dröja åtminstone tills jag fyller 50 innan jag fyllde tant, men det räckte visst med 40... Jag blir bara mer och mer kulturtant a la Gudrun Sjöden...
 
(Längtar till nya datorn, så att jag har en fungerande apostrofknapp igen!)

Kommentarer:

1 Maggie:

Hej, kommer inte ihåg hur jag hittade till din blogg men angående det där med varma somrar och skav på låren, kanske skulle testa såna där bandalettes?

http://www.stylebyquippe.se/product/bandelettes-beige-onyx

Svar: tack för tipset!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: