om jag blir rik...

Jag tror inte att nån kan säga att dom aldrig funderat över att bli miljonär, att vinna på triss, att bli rik, jag har då gjort det många gånger, särskilt då plånboken varit alldeles särdeles tom. Mina önskningar förr inkluderade att resa, shoppa, köpa större lägenhet, att helt enkelt kunna spendera utan att behöva fundera över det. Mina önskningar nu handlar mer om att kunna betala lån och att kunna köpa hus, jag önskar absolut att jag kunde resa mer, men det är inte den huvudsakliga önskningen. Ett boende som är helt mitt, ett liv utan skulder, det är vad jag drömmer om. Och så en vitamix blender och en råsaftcentrifug, fast inte förrän jag har ett större kök att ställa dom i. Jag vet inte om jag har blivit äldre och klokare, eller om mina krav har blivit lägre med åren. Eller så är det mina försök att övervinna mitt taskiga ekonomisinne som börjar påverka mitt tankesätt. Tydligen har jag i alla fall börjat inse, att flest prylar när man dör inte vinner...
 
Förresten. Skulle kanske börja köpa trisslotter, så har jag en chans att bli miljonär, så att jag kan sluta drömma, och börja förverkliga...

Kommentera här: