nygammal stil på blombordet

Förra helgen köpte jag ju en stringblomhylla, något som jag velat ha ett bra tag. Tyvärr var det inte i det bästa skick, vilket förklarar prislappen på 30 kr. Den här veckan har jag gjort om den helt och hållet, och den är som en helt ny möbel. även om den fortfarande känns tidsenlig. Den hade varit supersnygg i svart string och teak, men det blev supersnygg såhär också.
 
 
Först en påminnelse om hur den såg ut innan. Teaken var vitmålad, stringen var lilamålad.
 
 
Jag köpte vit sprejfärg till stringen, och tapetserade över den vita målarfärgen med en gammal tapet. Den här tapetrullen hittade jag i skafferiet i mormors hus, dom hade den på skafferihyllorna. Sånt tycker jag om!
 
 
Det är nästan snyggast att låta hyllan vara tom, så ser man den fina formen bättre. På den nedre bilden (och numera i verkligheten) så har jag lagt min hög med gamla Husmodern-tidningar - ska nånting ligga på hyllan, så finns väl få saker som är lämpligare - tiden och stilen på tidningarna funkar hur bra som helst!
 
Jag håller stilen med blommorna och krukorna på blombordet också, suckulenter är ju en favorit, och jag föredrar retrokrukor framför nya. Den kitschiga plasttomten står framme året runt, och nu fick den flytta från köksfönstret och hit till blombordet. En dos kitsch om dagen, håller doktorn borta från magen!
 
Jag håller på med ett litet mindre DIY-projekt nu, jag fixar till en sak jag hittade på Dollar Store. Jag köper alltså inte allting gammalt, men köper jag nytt, så sätter jag gärna min egen prägel på det jag köper. Det tråkigaste som finns, är när det ser likadant ut hemma, som det gör hos grannen...
 
 
 

Kommentera här: