inreder hus i huvudet...

Det är sånt här som mitt huvud är fullt av för tillfället, inredning. Dessutom är jag lite less på hur jag har det nu (även om jag förmodligen skulle gilla det bättre i en större, ljusare bostad), och känner för förnyelse - dom här bilderna sammanfattar det bra, ljust och fräscht, retro och vintage, blommor och konst, färg och mönster... Och vill ni veta en hemlighet? Drömmen är inte så långt borta, jag hoppas på att kunna köpa ett hus redan i sommar! Jag ska titta på ett i helgen (fast just det huset tror jag inte det blir, först och främst är det för litet, och sedan är det en del andra saker som gör att det riskerar att smaka mer än det kostar), och ett annat framöver. Jag har också ett par hus jag ska ringa på. Gissa om jag bara vill packa ihop lägenheten och flytta på en gång, precis just nu!
 
Gissa om jag redan har börjat packa ihop lägenheten? Första lådan (innehållande keramik och -vaser) är redan halvfull...
 
 
 
 
 
 
Alla bilderna kommer från Pinterest, men flera av dom är inredda av Emily Henderson, en favorit som jag inte ens visste att jag hade förrän igår. Hennes stil är som en sammanfattning av min stil: färg och mönster mot en neutral (vit) bakgrund, vintage/retro, stilkrockar, eklektiskt och boho och kvinnligt och personligt. Fast hon är bättre på blommor än jag, även om jag håller på och tränar på det...
 
 

Kommentera här: