en håll-tummarna-fredag!

Jag var till Östersund igår, och lämnade Lily hos hennes tant Birgitta, där hon stortrivdes. Det var väldigt bra att hon inte fick följa med, för igår kom äntligen värmen, och bilen var alltså en bastu. Jag uppgraderade min hemteknik, för både datorn och mobilen är i stort behov av pensionering. Tyvärr fanns ingen av dom inne, så jag hoppas att jag får dom hemskickade snabbt! Är jag fånig, som blir löjligt glad över att båda är vita? Vit teknik är min favorit, jag vet inte om det började med min tv (som jag pensionerade i somras, efter drygt 20 års tjänst), en vit tjock-tv som jag köpte 1993, min första och enda tv.
 
Jag fortsatte och köpte idel behövda saker: gummistövlar (en 50-lapp på Rusta!) utan skaft (för mina vader ryms inte i skaft), sandaler tills i sommar (jag har tillbringat alldeles för många somrar i Converse-lika skor), ny sele till Lily (för hennes gamla blev för stor när jag klippte henne), och så var jag på Röda Korset och köpte blomkrukor (halva priset!) och flera böcker (för jag har läst och gjort mig av med en rejäl hög). Det jag behövde, en hög med strumpbyxor, kom jag hem utan, dom har bara Lindex i Lillänge, och jag gillar inte att dom har en rumpkil på sina större strumpbyxor, rumpkil passar inte på min rumpa, utan sömmarna skaver bara.
 
Vi gick ut sista promenaden vid nio, planen var en snabb kiss, men vi träffade på en granne med hund, och vi blev ute bra länge. Hundarna var lösa, och Lily hade hur roligt som helst - en jättebra avslutning på dagen! Idag däremot så blir det idel måsten, jag har tvättid och ska besikta bilen - alltid lika nervöst! Jag har en del som måste fixas, så jag tänkte boka in en tid på skroten efter besiktningen, så vet jag om det är något mer som måste lagas.
 
Och på tisdag är det husbesiktning, så det blir dubbelt så  mycket att hålla tummarna för! Oj vad jag hoppas att det går bra! Jag vill vill vill kunna köpa det huset!
 
Jag kommer att stoppa ner vårlökar i gräsmattan, det är bland det finaste jag vet, när det dyker upp blommor överallt när det äntligen blir vår!
 
Å. jag höll på att glömma - jag hittade gamla tapetrullar på Röda Korset också, för 5 och 10 kr/styck, en gul med vita små blommor, och en med blå medaljonger. Dom borde jag helt klart kunna använda i huset! Jag har faktiskt ett gäng blå medaljongtapeter nu, olika sorter, dom kanske jag skulle göra ett tapetlapptäcke av någonstans...
 

Kommentera här: