upproddad sminkförvaring

Igår kväll drabbades jag av ett plötsligt behov av att sortera och organisera, och fick en snilleblixt för badrummet. Mitt smink har jag tidigare förvarat i två plåtlådor, en mugg och en sminkväska - överskådligt var det inte. Igår kom jag på - den ena lådan jag köpte på Ikea, den borde funka att ha smink i? Jag köpte den främst för att den hade en massa fack på insidan, som gjort för att sortera nånting. Sen kom jag på att jag hade inget vettigt att sortera i den... Ja, tills igår, alltså! Jag blev jättenöjd, det blev hur bra som helst, och numera så ser jag vad jag har för smink!
 
Lådan och dess lock rymtes perfekt på varmvattenberedaren. Innan, så hade jag penslarna, burkarna, glasburken och en mugg med sminkpennor på en bricka, och så hade jag ögonskuggor i två plåtburkar bredvid. Det kändes rörigt, hur jag än försökte rodda upp det.
 
Men nu - titta bara! Ett fack för mascara, ett för rouge, ett för ögonpennor, ett för läppennor, ett för läppstift, flera stycken för ögonskugga... Det blir betydligt mindre rotande!
 
Och locket lade jag som sagt bredvid, och använder som bricka för penselkrukan, burkarna med hårnålar och sånt, och glasskålen med läppcerat. I bakgrunden syns den fina tampongförpackningen som jag köpte just för att den var fin - jag använder inte ens tamponger...
 
Jag har redan sagt att jag har fixat i tehyllan, men efter det så kliade det i fingrarna efter mer fix, så jag har gått igenom nagellackslådan också, och rensat ut ett gäng, sådär 10-15 stycken. Igen - är det nån som vill ha dom, lämna en kommentar eller skicka ett mess!
 

Kommentera här: